Graviditets vecka 22

Såå nu har en hel del veckor gått sen jag lade ut här att jag och min älskade sambo väntar barn! 
Under dessa veckor har mycket hänt och nu känns det att något finns där inne, jag har börjat känna av små sparkar men inget syns ännu. 
Sist jag skrev var jag i vecka 15 (14+2) och då syntes inte något (enligt mig). 
Nu är jag i vecka 22 (21+1) och enligt mig har det börjat synas väldigt VÄLDIGT lite  på magen att något växer där inne.
Bilder kommer nu från förra inlägget och nu så man kan jämnföra.


 
Jag känner att jag börjat bli lite mer upblåst än tidigare men har inga fler "problem" och det har ibland känts väldigt "trångt" inne i magen.

Förra veckan (25 januari) var vi på det första ultraljudet och fick äntligen se vår lilla skapelse. Vi fick även reda på könet men det är något vi enbart vill att våra föräldrar ska vet för vi tycker inte att det är viktigt att omvärlden vet då vi dessutom inte vill att folk ger oss saker som specifikt är för tjejer eller killar etc. och det är något vi känner att allmänheten får ta och acceptera.
Jag var faktiskt på ett extra ultraljud hos en läkare då barnmorskan inte riktigt kunde se barnets lilla hjärna och för det enbart fanns två blodkärl i navelsträngen.
Jag var i onsdags (31 januari) på ultraljud och allt stämmer och barnet är fullt friskt (det som går att se). Vårt lilla barn är starkt och växer som det ska så vi är inte oroliga överhuvudtaget.
Vi har totalt fårr 5 bilder på vår lilla ängel och här är dom två bästa.

Jag hade tidigare beräknat med hjälp av barnmorskan utifrån min sosta mens att barnet är beräknat den 15 juni sommaren 2018, det stämde faktiskt ganska bra med datumet vi fick av läkaren efter ultraljudet, vi är nu beräknade till den 14 juni sommaren 2018!!
Det ska bli så himla kul att gå igenom den här sista halvan av graviditeten och se tiden ticka ner tilla vi äntligen får hålla i vår lilla ängel. Vi vet att det är +- två veckor men vi är glad att åtminstone ha ett datum att se fram emot.

Under dessa veckor som gått har vi redan fått lite saker. Min mormor köpte en jätte fin barnvagn åt oss så det behöver vi inte oroa oss över längre, vi själva har köpt en babybok och börjat fylla i inför ankomsten, sedan så fick vi en present av min mamma veckan innan ultraljudet.
Det var två flaskor från twistshake och ett par nappar till barnet.
 

Här är en bild på sakerna vi hittils skaffat/fått.
Jag kan tyvärr inte lägga med bild på barnvagnen då det är lite svårt att få ut den ur förrådet pga all snö som kommit den senaste tiden men barnvagnen är svart/vit och vi fick med en sittdel till den så vi är supernöjda!
Min mamma är förtillfället den ända som inte fått veta barnets kön och därför vill jag säga på en gång att detta inte är någon sorts hint på det heller. Jjag vill dessutom att ingen håller på att gissa och ber mig eller Hampus att säga om det stämmer osv. För detta är något vi bestämt oss för och så kommer det förbli så tack på förhand att ni accepterar vårt val.

Men det här var nog allt för denna gång!
Vi syns vid nästa tillfälle! 
Bye~♡



Kommentera här: