Skolstart och Monster

Igår började jag alltså skolan, upprop kl.9.00 och genomgång på systemen som används till kl.11.00 ish, sen skulle vi vänta på att lärare skulle bjuda in oss till kursstarter, vi skulle även få våra e-läromedel och kurser inlagt igår. Men, jag har inte fått något.. Jag satt hela dagen igår och väntade och när jag loggade idag så hade fortfarande inte jag fått något. Skrev till min mentor och hon ska gå till admin idag igen och fråga dom om detta. Så jag sitter alltså nu vid datorn med lille Frank i knät och väntar på att få mina saker och inbjudningar. ugh, sånt här är ju typiskt när man börjar på ny skola. Men aja, det är bara att fortsätta vänta, så uppdateringar kommer under dagen.
I alla fall, när jag och Hampus flyttade in i vår lägenhet hittade vi Joakim Lundells bok Monster på rea på Ica här för 69:- och då passade vi på att köpa den då vi verkligen ville läsa den. Vi har haft den sedan dess och lyckats glömma bort den, men för 3 dagar sedan hittade jag den och då bestämde vi oss för att börja läsa, jag högläste boken för Hampus och igår kväll läste vi ut den. Måste bara säga att boken är så grym, den är super bra skriven och det som man får veta är sjukt, den är så personlig och när man läser den så känner man verkligen att Joakim berättar allt från hjärtat. Hampus och jag följer Jocke och Jonna dagligen och vi känner igen oss väldigt mycket i deras relation och hur dom är som personer. Dom två är i princip två stora förebilder för oss som dom är för väldigt många andra. Dock känner både jag och Hampus att det är något speciellt med hur vi ser på dom, det är som att vi tittar på oss själva. Men nog skrivet för nu, nu måste jag fixa Frank för nu har han spytt ner sig själv och sitter och pratar med mig för fullt.

Kommentera här: