20 Augusti 2018

Idag firar jag och Hampus att vi varit tillsammans i 1 helt år! Det känns helt sjukt att tiden gått så fort och att vi idag sitter i vårt eget hem med en liten bebis som vi skapat! Jag och Hampus har haft det mycket jobbigt till och från under hela förhållandet men vi har alltid stått vid varandras sidor och stöttat varandra igenom allt. Vi peppar varandra inför saker vi kan vara oroliga, rädd eller nervös för och hjälper varandra med allt. 
Idag började jag min dag klockan 8.30, sedan vid 9.10 hade jag upprop.
Jag har nämligen börjat studera på distans på korr (korrendensgymnasiumet) och började alltså åk 1 ännu en gång, tredje gånge gilt så nu ska jag fixaa det här. Det är faktiskt tack vare Hampus som jag ens sökte till gymnasiumet igen och till att jag faktiskt tänker klara detta och få min examen som jag vill ha, han har peppat mig och stöttar mig när det känts jobbigt och jag är så fruktansvärt glad  för att han gjort det och jag vet att han alltid kommer att göra det. Under hösten gång kommer jag alltså sitta och plugga på dagarna, ta hand om vår lilla Frank och jag kommer förhoppningsvis också börja plugga till körkortet, och det kan jag säga, det är något som jag både är taggad och rädd för. Hampus sa till mig att han vill att jag tar körkortet så fort som möjligt så att vi båda har det, och han har tryckt på mig nu i några veckor med att skriva till någon körskola i Örnsköldsvik så jag faktiskt kan få det gjort, så i fredags skrev jag till Thomas Trafikskola i Ö-vik och ska försöka under veckans gång åka dit för att skriva in mig, dom erbjuder några olika startpaket och även intensivkurs, jag funderar på att bara ta ett startpaket och i det jag kollat på ingår teoripaket(böcker och teorilektioner), 10 körlektioner  och riskettan,  det paketet kostar 7600:- och sedan kommer en kostnad på halbanan som ligger på 2600:-, så alltså blir det 10200:- , deras intensivkurs ligger mellan 10200:- och 16500:-. Så vad som det faktiskt blir vet jag inte till 100% då jag inte riktigt vet hur många körlektioner jag kan behöva, men mer om det senare.
Idag har jag iallafall upprop och just nu sitter jag och väntar på att bli uppringd av respektive lärare för att ha en "genomgång" av kurserna jag ska läsa. 
Vad som faktiskt kommer hända senare idag vet jag inte då Hampus har planerat någon som jag inte får veta vad det är. Men nu ska jag i väntan försöka diska och f´plocka lite i lägenheten. Ciao

 Alltså att vara mamma till den här plutten är det absolut bästa som finns❤
1 EVELINA:

skriven

Grattis till ett år! Och vilken söt liten baby ni har! <3

Svar: Tack <3
Ida Frostehag

Kommentera här: