1 år senare

För 1 år sedan tog vi tillbaka vår kontakt med varandra och det är nu det bästa som hänt mig. Jag är så glad att du tog upp kontakten med mig igen, för hade du inte gjort det hade jag inte suttit här och jag hade inte heller kunna kalla mig mamma. Vi har gått igenom ett levande helvete tillsammans och vi har flera gånger påväg att gå ifrån varandra, men vi har alltid lyckats prata ut med varandra och ta hjälp av varandra så det har aldrig hänt, och det kommer aldrig hända. Du kan jag prata med om vad som helst och jag kan verkligen vara mig själv och behöver inte ta på mig en fasad eller låtsas vara någon jag inte är, med dig kan jag vara mitt sanna jag. Jag vet att folk har mycket fördomar och åsikter, och det kommer jag låta dom ha, för jag vet sanningen och väljer dom andra att inte tro så är det deras problem och inte vårt. Den 20 augusti 2017 sa vitillvarandra att vi försöker igen då vi bådaär intresserande av varandra, den 27 september 2017 förlovade vi oss med varandra och jag lovade att alltid, oavsett vad, stanna vid din sida, den 13 oktober 2017 plussade jag och vi båda blev överlyckliga. Dock dagen du fyllde 18 så vände allt, från att vi var lyckliga fsat det var jobbigt, kom du på sne steg och fick ett missbruk som du döljde för mig i nästan över 1 hel månad. Dagen du väl berättade kommer jag ihåg, jag blev så ledsen och besviken på dig för att du ljugit och inte vågade prata med mig, men du sa då också att du inte ville fortsätta med du höll på med, så du försökte, med hjälp av mig och andra, få hjälp att sluta. dagen innan nyår 2017 var sista dagen du tog något, och vi d 12 slaget 31 december 2017 lovade du att aldrig mer ta något. Sedan dess har vi i slutet på varje månad firat att du slutat, och nu har vi gått in på den 8 månaden av att du varit fri från ditt missbruk. Allt har blivit bättre med tiden, för att sluta med en sån sak medans man samtidigt är nere i ett djup depression är LÅNGT ifrån lätt, men jag har alltid varit här och stöttat dig och kommer alltid vara det. En dag hoppas jag att jag kan få kalla mig din fru och dig min man, för med dig är jag lycklig och ingen kan stoppa oss. När jag ser på dig ser jag en söndersliten och trasig själv som sakta börjat reparera sig igen, och jag vet att det inte är lätt, men du gör det så bra och jag är så stolt över dig. Du är dessutom världens bästa och finaste pappa till vår älskade Frank. Du gör allt i din väg för att han ska ha det bra. Du är så stark älskling, och att du nu börjat ditt andra år på din dröm linje och faktiskt längtar till att få komma tillbaka till skolan gör mig så glad, för det visar mig att du vill ha ett bra liv, och att du inte tänker sumpa din chans till att få utbildning och en dag få ditt dröm jobb. Du är en krigare, och det vet du.
Vi har våra stunder där vi bråkar och skriker, men vi löser våra konflikter med varandra fort och bra. Vi har båda sagt mycket och varit mycket elaka mot varandra, och det är jag ledsen över och säger förlåt för, men jag vet att vi kommer fortsätta kriga för oss och för Frank till slutet. Jag gör allt jag kan för att se till att Frank ska få den bästa uppväxten som han förtjänar, och det vet jag oxå att du gör. Vi båda sätter Frank framför oss och allt, men även så sätter vi oss själva framför allt, för annars skulle vi inte klarat oss så här långt. 1 år är avklarat, och det är bara början. Jag vill leva vid din sida tills dagen jag dör, som jag hoppas aldrig kommer.
Jag älskar dig så fruktansvärt mycket och jag är så stolt och lycklig över att ha dig vid min sida. Vi båda har förändrats mycket, både i våra utseenden men även hur vi är som människor och vi kommer bara fortsätta utvecklas. Vi måste vara satt på denna jord för att vara med varandra, förutan dig vore jag inte hel, du är mitt allt och tack för att du gav mig det finaste man kan ge och få, du gav mig vår son och som är vår ögonsten och som jag kommer göra allt för att han ska ha det bra. Tack för allt du gjort och förlåt för våra dåligare perioder, men jag kommer alltid stå vid din sida, och inget och ingen kan stoppa mig nu. 
↑20 augusti 2017
↓20 augusti 2018


Kommentera här: