Red to Blue 👌😍

MĂ„nga har frĂ„gat hur jag gjorde nĂ€r jag gick frĂ„n knall rött hĂ„r till blĂ„tt. SĂ„ nu tĂ€nkte jag ta mig tid och berĂ€tta lite om det. 
SÄ för cirka 3 veckor sedan hade jag klar rött hÄr.
 Jag bestĂ€mde mig dĂ„ för att jag ville ha blĂ„tt hĂ„r till sommarlovet, eftersom det Ă€r dyrt att ha rött hĂ„r under sommaren dĂ„ fĂ€rgen i princip blir ljusare nĂ€r man duschar och badar. 
SĂ„ jag köpte c vitaminer (brustabletter) och anvĂ€nde dom med schampo för att fĂ„ ur den största delen av fĂ€rgen, röd Ă€r en svĂ„r fĂ€rg att fĂ„ ur, man kan inte direkt bara bleka ut det. SĂ„ jag anvĂ€nde den metoden ca. 5 gĂ„ ger och lĂ€t  blandningen sitta i ungefĂ€r 2 timmar varje gĂ„ng. Efter dom gĂ„ngerna var mitt hĂ„r nĂ„got ljusrosa med skiftande röda toner. DĂ„ anvĂ€nde jag Loreal Super Blonde AvfĂ€rgni g för att dra ut Ă€nnu mer fĂ€rg.
Efter 4 dagar gjorde jag Ă€nnu en blekning. Jag anvĂ€nde dĂ„ Loreal Preference extreme platinum. 

Allt det röda försvann dÄ och jag fick dÄ ett mer blondt resultat med lite mörk blonda partier.
Sen den 10 juni fÀrgade jag hÄret blÄtt med Directions Midnight Blue.


Blekningens processen gjorde jag pĂ„ en vecka sen fĂ€rgade jag hĂ„ret blĂ„tt ungefĂ€r 1 vecka efter alla blekningningar. â€ïžđŸ‘Œ

Kommentera hÀr: